Jakość kształcenia obok działalności badawczo-dydaktycznej jest kluczowym elementem działania WEiF. Celem polityki jakości kształcenia jest zapewnienie edukacji na najwyższym poziomie, tak aby absolwenci WEiF posiadali wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne cenione na rynku pracy oraz dostosowanie kształcenia do zmieniających się potrzeb otoczenia. Jest to zgodne z głównym celem polityki zapewnienia jakości kształcenia UwB – wspieranie działań ukierunkowanych na osiąganie wysokiej pozycji konkurencyjnej na rynku edukacyjnym.
Projakościowa działalność WEiF ukierunkowana na doskonalenie koncepcji kształcenia, realizowana jest w następujących obszarach:
Edukacja studentów (doktorantów), poprzez:
Zapewnianie spójności realizowanych programów studiów z Polskimi Ramami Kwalifikacji (PRK).
Przekazywanie wiedzy opartej na aktualnym stanie nauki oraz aktualnych kierunkach jej rozwoju, zarówno na podstawie polskich i światowych doświadczeń, jak i badań prowadzonych przez pracowników WEiF.
Ciągłe monitorowanie i doskonalenie programów studiów.
Poszerzanie i aktualizację oferty edukacyjnej zgodnie z potrzebami rynku pracy.
Dostosowywanie oferty edukacyjnej do oczekiwań studentów (doktorantów) – indywidualizacja procesu kształcenia poprzez zwiększenie liczby przedmiotów do wyboru w programach studiów m.in. w ramach specjalizacji.
Tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju umiejętności i zainteresowań poprzez angażowanie studentów (doktorantów) w realizację projektów badawczych.
Działalność popularyzatorską w zakresie upowszechniania wiedzy, współpracę międzyuczelnianą w kraju i za granicą.
Wspieranie działalności kół naukowych, wprowadzenie systemu motywacyjnego opartego na stypendiach, utrzymywanie międzynarodowej współpracy, w szczególności w obszarze kształcenia.
Zapewnianie kontaktu z kadrą o bogatym doświadczeniu praktycznym zdobytym poza uczelnią, o wysokich kompetencjach naukowych i dydaktycznych oraz stwarzanie warunków stymulujących potrzebę nauki i rozwoju, a także propagowanie postawy zaangażowania w podejmowaną pracę, cechującą się otwartością umysłu i interdyscyplinarnym podejściem do problemów badawczych i aplikacyjnych.
Rozwój kadry badawczo-dydaktycznej, poprzez zapewnienie warunków do:
Rozwoju naukowego poprzez umożliwienie odbywania staży naukowych krajowych i zagranicznych oraz wymiany doświadczeń z naukowcami zajmującymi się dyscyplinami właściwymi kierunkom studiów realizowanych na WEiF.
Doskonalenia umiejętności dydaktycznych (tworzenie warunków do: wymiany kadry dydaktycznej pomiędzy krajowymi i zagranicznymi ośrodkami akademickimi, odbywania szkoleń i staży).
Rozwój kadry dydaktycznej, poprzez zapewnienie warunków do:
Doskonalenia umiejętności dydaktycznych (tworzenie warunków do: wymiany kadry dydaktycznej pomiędzy krajowymi i zagranicznymi ośrodkami akademickimi, odbywania szkoleń i staży).
infrastruktura naukowo-badawcza i dydaktyczna, poprzez
Zapewnianie zasobów lokalowych i zaplecza dydaktycznego na WEiF zgodnych z potrzebami studentów i pracowników (m.in. nowoczesne wyposażenie sal dydaktycznych, dostęp do technologii informacyjnych, aktualizowanie księgozbioru biblioteki i rozszerzanie dostępu do elektronicznych baz danych).
Organizacja systemu zapewnienia jakości, poprzez:
Monitorowanie i analizę procesu kształcenia, w tym weryfikację i walidację efektów uczenia się, ocenę jakości programów studiów, ocenę jakości metod i warunków prowadzenia zajęć.
Włączenie interesariuszy wewnętrznych (studentów, pracowników) i interesariuszy zewnętrznych w proces budowania (opracowywania i doskonalenia) koncepcji kształcenia.
Określanie, wdrażanie i monitorowanie usług administracyjnych w zakresie obsługi studentów (doktorantów), słuchaczy studiów podyplomowych i absolwentów WEiF.
Monitorowanie jakości kształcenia poprzez cykliczne badania wśród studentów (doktorantów), słuchaczy studiów podyplomowych i absolwentów WEiF.
Monitorowanie losów zawodowych absolwentów we współpracy z Biurem Karier UwB.
Monitorowanie rozwoju kadry badawczo-dydaktycznej połączone z badaniem warunków do rozwoju naukowego, doskonalenia kompetencji dydaktycznych i społecznych, przestrzegania dobrych obyczajów w nauce.
Za jakość kształcenia odpowiedzialni są wszyscy członkowie społeczności WEiF: władze, nauczyciele akademiccy, pracownicy administracji, studenci.W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.