Polega na systematycznej analizie i ocenie:
Pracowników badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych pod kątem podnoszenia kwalifikacji zawodowych nauczycieli akademickich.
Obsady zajęć dydaktycznych przez pracowników badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych oraz inne osoby prowadzące zajęcia ze studentami (doktorantami) pod kątem zgodności ich kompetencji i doświadczenia oraz kwalifikacji zawodowych (np. specjalizacja naukowa, dorobek naukowy, doświadczenie zawodowe) z prowadzonymi zajęciami).
Monitorowanie w tym obszarze ma na celu zapewnienie jednolitego sposobu syntetycznej analizy i oceny kadry akademickiej: badawczo-dydaktycznej (w obszarze działalności naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej) oraz kadry dydaktycznej (w obszarze działalności dydaktycznej i organizacyjnej), na podstawie corocznych sprawozdań. Również stworzenie powszechnie dostępnego oraz przejrzystego systemu obsady zajęć dydaktycznych przez nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia (np. praktyków).
Działania odbywają się w ramach następujących zasad i procedur:
Zakres przedmiotowy |
Określenie zasad dotyczących przebiegu oceny |
Zasady postępowania |
1. Analizy i oceny: a. kadry badawczo-dydaktycznej pod kątem działalności naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej, b. kadry dydaktycznej pod kątem działalności dydaktycznej i organizacyjnej oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych dokonuje Dziekan raz w ciągu roku akademickiego. 2. Podstawą do oceny są sprawozdania roczne dotyczące osiągnięć pracowników wypełniane w systemie EVA (System Ewaluacji Nauczycieli Akademickich). 3. W razie niewywiązania się z tego obowiązku pracownik może zostać upomniany przez Dziekana. 4. Dziekan po analizie osiągnięć poszczególnych nauczycieli może podjąć decyzję o odbyciu rozmowy z wybranymi pracownikami, mającej na celu zwrócenie uwagi na konieczność intensyfikacji działań w analizowanych obszarach. |
Podmiot wykonujący zadanie |
Pracownicy badawczo-dydaktyczni i dydaktyczni WEiF |
Podmiot monitorujący |
Dziekan WEiF Starszy Specjalistę ds. Administrowania Nauką |
Dokumenty związane z realizacją procedury |
Raport z systemu EVA |
Zakres procedury |
Określenie zasad dotyczących obsady zajęć dydaktycznych |
Zasady postępowania
|
1. Prodziekan ds. Studenckich za pośrednictwem Dziekanatu nie później niż na 4 miesiące przed rozpoczęciem nowego roku akademickiego przedstawia Kierownikom Zakładów zapotrzebowanie na obsadę zajęć na podstawie: a. liczby studentów na poszczególnych kierunkach studiów oraz liczby studentów przewidywanych na pierwszym roku studiów (zgodnie z uchwałą rekrutacyjną), b. programu studiów, c. zakładanej liczby grup studenckich. 2. Kierownicy Zakładów nie później niż na 3 miesiące przed rozpoczęciem roku akademickiego przygotowują obsadę zajęć dydaktycznych wraz z koordynatorami uwzględniając: a. uprawnienia nauczycieli akademickich do prowadzenia danej formy zajęć, b. zgodność specjalizacji (kompetencji) z nauczanym przedmiotem, c. wysokość pensum pracownika, d. zgodność praktyki zawodowej (kompetencji) z nauczanym przedmiotem (dotyczy osób nie będących nauczycielami akademickimi) e. wnioski z analizy obsady zajęć za poprzedni rok. 3. W przypadku braku pracownika spełniającego wymagania z pkt. 2 Kierownik Zakładu w porozumieniu z Kierownikiem Katedry przeprowadza analizę możliwych rozwiązań. 4. Obsadę zajęć na: a. studiach doktoranckich dokonuje Kierownik Studiów Doktoranckich b. studiach podyplomowych dokonuje Kierownik Studiów Podyplomowych |
Podmiot wykonujący zadanie |
Kierownicy Katedr/Zakładów Kierownik Studiów Doktoranckich Kierownik Studiów Podyplomowych |
Podmiot monitorujący |
Prodziekan ds. Studenckich Dziekan WEiF Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia |
Dokumenty związane z realizacją procedury |
Zestawienie zbiorcze planowanych obciążeń: Katedr/Zakładów Studiów Doktoranckich Studiów Podyplomowych |
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.